Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
3080501308   L'avaluació i noves pràctiques educatives com a eina de millora competencial de l'alumnat
2019-2020   Assessorament. Secundària en general
  
   23/10/2019 - 15/4/2020 (22 hores) de 15:30h a 18:00h
   INS El Cairat
   c. Gorgonçana, 1 (Esparreguera) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Baix Llobregat VII
  
   Activitat passada a format virtual, instrucció 3/2020 de 13 de març. COVID19 (Treball d'aplicació)
  
Inscripció   12/09/2019 - 27/09/2019 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Es pretén definir amb quins criteris hem d'avaluar a partir d'activitats competencials, establint els diferents indicadors corresponents a cada dimensió del currículum.
  
Objectius   - Conèixer diferents instruments per avaluar el procés d'aprenentatge dels alumnes.
- Definir amb quins criteris hem d'avaluar.
- Establir els indicadors d'avaluació.
- Diversificar les metodologies emprades a l'aula.
- Aprofundir en el treball competencial.
- Reflexionar sobre la pròpia pràctica en relació amb l’ús formatiu de l’avaluació.
- Conèixer i aplicar instruments i dinàmiques d’avaluació formativa.
- Reflexionar sobre els vincles entre l’avaluació i l’aprenenatge.
  
Continguts   - L'avaluació formativa
- Noves metodologies per desenvolupar-la a l’aula.
- La reflexió sobre els canvis en el procés d’ensenyament i aprenentatge en relació avaluació formativa
- Les rúbriques
Introducció a l'ús de projectes i la seva avaluació competencial.
  
Formador/a   Àngels Almazán
  
Avaluació   S’avaluaran els següents aspectes:
- Disseny d'activitats competencials
- Elaboració de rúbriques d'avaluació
- Proposta d'un projecte a realitzar
- Satisfacció de les persones assistents i de l’equip directiu en relació amb el disseny i el
desenvolupament de l’activitat formativa.
- Aprofitament i transferència immediata a la pràctica docent d’aspectes relacionats amb els continguts de l’activitat formativa.
- Definició de línies de treball a seguir per consolidar l’aplicació de la formació rebuda a la pràctica docent.
- En funció de les hores d’altres requisits, s’haurà de realitzar, individualment o en petit grup, un projecte o activitat d’experimentació a l’aula, relacionada amb els continguts treballats a l’activitat de formació; s’analitzaran els resultats i es recolliran evidències de la transferència. La persona formadora concretarà el treball i farà el seguiment.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i/o grupals en relació amb l’aprofitament i la transferència immediata.
- Es requerirà un qüestionari de satisfacció en el qual s’inclouran aspectes relacionats amb la satisfacció, la transferència i l’avaluació de l’activitat.
  
E-mail   crp-martorell@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent